Ny G. Funder-direktør ser gode udviklingsmuligheder
Når kalenderen i næste uge skifter til november, er Bo Westberg ny mand i spidsen for Lemvigh-Müller-datterselskabet G. Funder. De seneste år har han arbejdet som direktør og partner i det strategiske kommunikations- og reklamebureau FXA.
Kender branchen
Men Bo er langt fra ukendt med teknik- og byggesektoren. Blandt andet har han været
- salgs- og eksportchef hos plastrørsystemproducenten Nordisk Wavin
- direktør for Wavins baltiske aktiviter
- direktør for elmaterielproducenten Jo-El, i dag en del af Schneider Electric
Nu skal Bo Westberg bruge sin brede erfaring til at udvikle G. Funder, og udgangspunktet er godt, mener han.
Står på god platform
”G. Funder står på en rigtig god platform, og så har vi den store fordel, at vi opererer i et marked i vækst. Vi har allerede en pæn andel af gør det selv-markedet, men jeg tror, at vi kan udvikle den yderligere, både ved at tage flere tekniske artikler fra Lemvigh-Müllers univers ind i G. Funders sortiment og ved at kigge på nye produktgrupper. Desuden har vi et eksportpotentiale på nærmarkederne i kraft af et tæt samarbejde med nogle af de store butikskæder, som også har aktiviteter uden for Danmark.”
Hvad vil du tage fat på for at udvikle G. Funder?
”Der er tre oplagte områder. Vi skal udnytte vores gode position og mange kunder til at tilbyde et bredere sortiment. Det efterspørger kunderne faktisk selv, fordi det er med til at rationaliserede deres drift. Vi kan også bringe os endnu tættere på kunderne ved at servicere dem mere med sæsonbetonede varer og kampagner, og så skal vi være bedre til at kommunikere. G. Funder kan en masse, men vi kan blive bedre til at fortælle om det”.
Selvstændigt datterselskab
G. Funder blev et selvstændigt datterselskab i Lemvigh-Müller-koncernen 1. januar i år. Lemvigh-Müller købte den 117 år gamle virksomhed, som oprindelig fremstillede reb og børster, i 2017.